Класне керівництво ‑ це не робота, це спосіб життя

Діти у класі ‑ моє відображення, тому намагаюся постійно працювати над собою.

Головне ‑ зберігати молодість власної душі на довгі роки, тоді легше буде зрозуміти юних, поряд з якими має відбутись ваша щаслива професійна кар'єра.

Без мене світ не повний!
Навчаються в тих, кого люблять.

Звіт класного керівника

Ражик І.М. про результати виховної роботи

 у класному колективі 5-Б класу

за 2015/2016 н. р.

Загальні дані про класний колектив.

В 5 - б класі навчається 27 учнів: 18 хлопчиків та 9 дівчаток.

Виховна мета класного колективу:  "Формувати загальнолюдські цінності, виховувати гармонійну, всебічно розвинену особистість учня".
Виховні завдання класного колективу:

  • прищеплювати учням любов до навчання, створювати умови для засвоєння навчальних програм і розвитку творчих здібностей ;
  • підтримувати позитивний мікроклімат у колективі на уроках і в позаурочному спілкуванні;
  • формувати в учнів високі моральні якості, доброту, чесність, чемність, почуття колективізму, культуру поведінки;
  • розвивати творчі здібності, підтримувати ініціативні, організа­торські здібності та естетичні нахили в дітей;
  • сформувати навички здорового способу життя , дотримання санітарно - гігієнічних норм здоров'я;
  • виховувати турботливе ставлення одне до одного, до батьків, учителів, молодших за віком і людей похилого віку.

У 2015/2016 н. р. з учнями 5-Б класу проведено значну виховну роботу.

  У цілому клас представляє сформований учнівський колектив. Діти всі з достатнім та високим навчальним потенціалом. Учні дуже енергійні, жваві, прагнуть як найшвидше пізнати навколишній світ.

Стосунки між учнями класу дружні й доброзичливі, врівноважені. Конфліктні ситуації швидко вирішуються, діти самостійно знаходять порозуміння товаришують між собою.

Учні класу мають достатній рівень свідомої дисципліни. У цілому дисципліна в класі сприятлива для проведення уроків.

У класі є лідери - Слівченко Анастасія, Сімейкіна Софія, Котенко Роман. Здійснюється робота з опорою на лідерів , які можуть повести клас, організувати продуктивну роботу, залучити до активного життя в класі всіх учнів.

Пізнавальні особливості учнів класу високі. У дітей гарно розвинена пам'ять, уява, мислення. У класі є творчі особистості з різними нахилами - Пасічник Катерина, Мельникович Катерина, Сімейкіна Софія, Ражик Павло, Шатохіна Анна.

Учні класу згуртовані, вони вміють організувати справи із власної ініціативи

( вечори , походи , відвідування музеїв ) ,також діти не байдужі до загальношкільних справ, добродійних акцій, завжди приймають активну участь. Майже у всіх учнів розвинуте почуття відповідальності.

Школярі люблять відвідувати музеї, кінотеатри, з радістю подорожують містами України, щоб більше дізнатися про історію та географію Батьківщини
Учні охоче трудяться, підтримуючи чистоту та порядок на шкільній території й у приміщенні класу.

Діти відвідують шкільні гуртки, факультативи.

Учні активні, люблять і вміють виконувати різні доручення. Упродовж року всіляко підтримувався рівень громадської активності, зацікавленості життям класу, навчанням, що сприяло створенню позитивного мікроклімату в колективі. Це добре позначилося на виховних аспектах учнів класу. Ми досягли успіхів у вихованні таких якостей, як ініціативність, чесність, акуратність, відповідальність за власні вчинки.

Протягом року учні класу брали участь у конкурсах і змаганнях різного рівня.

Моральні якості у дітей класу позитивні.

Батьки беруть активну участь у житті класу, школи. Батьки контролюють своїх дітей.

Індивідуальна робота з активом класу:

  • Активне залучення класу до шкільних і позашкільних заходів.
  • Активна допомога учнів у педагогічній і громадській роботі класного керівника.
  • Контроль за поведінкою, зовнішнім виглядом школярів.
  • Взаємодопомога між однокласниками при хворобі та відсутності учнів на уроках.
    Форми роботи з батьками :

1.Батьківський лекторій , збори.

2.Індивідуальні бесіди з батьками ,консультації.

3. Відвідування сімей учнів.

4. Дні відкритих дверей (відвідування уроків, позакласних заходів, факультативів).

  • Родинні свята.
  • Практикум " Ділові ігри " , Круглий стіл, обмін досвідом виховання в сім'ї.
  • Анкетування, тестування.
  • Залучення батьків до громадсько-корисної роботи класу.

Ставлення батьків до школи і вчителів позитивне.

Самоврядування в класному колективі..

Упродовж року ми підтримували рівень громадської ак­тивності, зацікавленості життям класу, навчанням, що сприяло ство­ренню позитивного мікроклімату в колективі. Діти брали активну участь  у шкільних святах.

  У класі були проведенні тематичні виховні години до Дня писемності «Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема», Дня козацтва «Козацькій славі жити у віках», Дня пам'яті жертв Голодомору та політичних репресій «Прости нас, пам'яте, прости!», Дня Соборності «Соборна Україна: втрати і знахідки років , Дня героїв Крут «На Аскольдовій могилі поховали їх» , «Україна - наш спільний дім», « Діти України про свої права», тематичних тижнів , Дня Довкілля.

Організовано протягом року 2 екскурсії: до Полтавської області (Опішнянський музей гончарства, музей весілля у м. Великі Будищі) та до м. Святогорськ (монастир в печерах, купальня в м. Ізюм ). Також у цьому навчальному році клас відвідував: конеферму в селі Турово, навчальний Ландауцентр м. Харкова, парк ім. Горького та кінотеатр «Парк» (переглянули фільм «Мисливець та Снігова королева»).

  Діти проводять класні збори, де вирішують питання навчання, дисципліни та поведінки окремих учнів класу . Голови секторів контролюють роботу  на різних рівнях, допомагають. Клас брав участь у всіх громадських , шкільних заходах : прибирання території, захід до Дня писемності , «Подаруй дитині у зоні АТО вишиванку».

Місячник патріотичного виховання «Мій рідний край у незалежній Україні»

Година спілкування «Мій край - моя історія жива».

Уроки мужності: «Тільки пам'ять не сивіє» до Дня остаточного визволення України від фашистських загарбників, випуск стіннівок.

Місячник морально-правового виховання та правової пропаганди

«Бережи мене, мій законе!»

Тематичні години спілкування: «Захист прав дітей у нашій державі».

Година спілкування «Конвенція прав дитини. Знай свої права!»

Конкурс малюнків «Права дитини».
Тренінгові заняття «Рівний - рівному».

ГС « Попередження дитячої бездоглядності».

Дискусія « Види насильства , як уникнути насильства?»

Місячник громадянського виховання «Шляхами подвигу та слави!»

Година спілкування: «Любіть Україну і пісню її солов'їну».

Свято «Козацькому роду нема переводу»

Декада безпеки руху дітей «Безпека на вулиці!»

Конкурс малюнків і плакатів «Будь уважним на дорозі!»

Вивчення правил безпечної поведінки на вулицях і дорогах (пішохідна екскурсія).

Проведення уроку з безпеки руху напередодні зимових канікул.

Декада антиалкогольної та антинаркотичної пропаганди

(до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом)

Класна година «Твоє здоров'я - у твоїх руках»

Виступ агітбригади "Скажемо СНІДу-НІ!"

Бесіди про шкідливість паління й алкоголю для здоров'я дітей і підлітків.

Досягнення

Пасічник Катерина нагороджена Похвальним листом за високі досягнення у навчанні.

Сімейкіна Софія - чемпіон у модельному фітнесі, переможець в аеробному фітнесі (на обласному рівні).

Ражик Павло нагороджений грамотою Дергачівського Будинку дитячої та юнацької творчості Дергачівської районної ради Харківської області за перемогу у районній історико-краєзнавчій пошуковій експедиції «Атомом розтерзана весна... Тридцять набатів...», 2016 р.; нагороджений грамотою Дергачівського Будинку дитячої та юнацької творчості Дергачівської районної ради Харківської області за перемогу у районному конкурсі учнівської літературної творчості «Слово. Образ. Митець», 2016 р.; нагороджений дипломом українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта» за участь у районному етапі 45-го Молодіжного конкурсу епістолярного жанру «Напиши собі 45-річному листа», учасник обласного конкурсу творів епістолярного жанру, 2016 р.; нагороджений грамотою  Дергачівського Будинку дитячої та юнацької творчості Дергачівської районної ради Харківської області за І місце у Всеукраїнському конкурсі експериментально-дослідницької роботи «Верба - універсальний символ Прадерева життя», 2016 р.

Методичні знахідки , що стали пріоритетними у виховній роботі - це проектна діяльність направлена на формування навичок міжособистісної взаємодії , командної роботи, креативності , критичного мислення , навичок аналізу та рефлексії , комунікативних умінь, самодисципліни і самоорганізації, на підвищення рівня активності в навчально - пізнавальній діяльності учнів класу через вивчення та інтеграцію учнів у класному колективі методом заохочення успіхів особистості в колективних формах діяльності ,на підвищення життєвої активності пасивних учнів класу через стимулювання трудової діяльності та сформованих цінностей до праці.

У своїй роботі використовую також тренінгові вправи, за допомогою яких намагаюсь створити передумови для успішної роботи в класному колективі , формую в учасників вміння розкривати власні можливості , розвиваю навички ефективного спілкування для аналізу своєї поведінки та вчинків, розуміння інших.

Отже , підводячи підсумок у роботі , я дійшла висновку: що виховна діяльність класу як цілісна система складається із співпраці дорослих і учнів, утворює нове інтеграційне ціле , де кожна частина збагачує і доповнює одна одну, сприяє розвитку особистості дитини, формує у неї необхідні уміння і навички колективного і громадського життя.

Мої перші...мої незабутні...

19 кращих випускників 9-Б класу 2015 року